27 Απρ 2016

Από τη Σάμο στη Chanel μέσα από ένα blog!


Η Σήλια Ελευθεριάδου δεν φανταζόταν ποτέ ότι στη Βιέννη θα ζούσε το όνειρό της. Η Σήλια Ελευθεριάδου μεγάλωσε σε ένα περιβάλλον που δεν έχει καμία σχέση με όλα όσα κάνει σήμερα. Τους χειμώνες τους περνούσε στην Αθήνα και τα καλοκαίρια στην Σάμο, από όπου είναι η καταγωγή της μητέρας της και είναι το μόνο που κρατά από το παρελθόν της. Για αυτήν όλα άλλαξαν όταν επέλεξε το 2011 να επισκεφθεί για διακοπές τη Βιέννη. Από τότε η Αυστριακή πρωτεύουσα έχει γίνει η μόνιμη κατοικία της και η Ελλάδα το μέρος των διακοπών της. «Αρχικά, ήρθα για τρεις μήνες όταν το φροντιστήριο στο οποίο δούλευα στην Αθήνα έκλεισε τους καλοκαιρινούς μήνες. Αντί για να πάω σε κάποιο νησί για διακοπές, αποφάσισα να κάνω κάτι διαφορετικό και έτσι ήρθα στην Βιέννη για να βελτιώσω λίγο τα γερμανικά μου. 






Οι τρεις μήνες έγιναν πέντε χρόνια και είμαι ακόμα εδώ. Αυτό που με έκανε να μείνω μόνιμα στην Βιέννη δεν ήταν ένας, αλλά πολλοί λόγοι μαζί. Κυρίως θα έλεγα ότι μου άρεσε πολύ αυτή η αίσθηση της ανεξαρτησίας και της ελευθερίας που είχα, καθώς και το γεγονός ότι όλα ήταν πιθανά. Επίσης, ήμουν περίεργη να δω πώς ζουν οι άλλοι στο εξωτερικό. Η περιέργεια είναι κινητήρια δύναμη», τονίζει.

Κάπως έτσι, η Σήλια αποφάσισε να γραφτεί στο τμήμα Ιταλικής Φιλολογίας του Πανεπιστήμιο της Βιέννης και ξεκίνησε να διδάσκει μαθήματα Ιταλικών. Όμως αυτό για το οποίο έχει γίνει γνωστή στην Βιέννη είναι το πολύ επιτυχημένο blog της, το οποίο όπως λέει «είναι ένας τρόπος να ξεφύγω από την ρουτίνα, την δουλειά, το πανεπιστήμιο και το σπίτι. Η ρουτίνα ήταν πάντα ο μεγαλύτερος εχθρός μου. Από εκεί και πέρα, έχω πολλούς φίλους που έχουν μια δική τους σελίδα στο ιντερνέτ και μου μπήκε η ιδέα να κάνω κάτι παρόμοιο. Ήθελα να δημιουργήσω κάτι που θα ανήκει αποκλειστικά σε εμένα. Και έτσι γεννήθηκε το «The Viennese girl blog». Από μια ιδέα. Μετά η ιδέα αυτή εξελίχθηκε και πήρε άλλες διαστάσεις. Τώρα χρησιμοποιώ το «The Viennese Girl blog» σαν έναν τρόπο για να αναδείξω την δουλειά μου και είναι πολύ ωραίο να έχεις φτιάξει κάτι μόνος σου από το μηδέν και να το βλέπεις να μεγαλώνει και να μεγαλώνει και ο κόσμος να το αγαπά». Η Σήλια προσπαθεί μέσω του blog να δημιουργήσει το φανταστικό της κόσμο και να αναδείξει την δουλειά της στην φωτογραφία. «Αυτό που με γοητεύει πιο πολύ είναι ότι μπορείς να βγάλεις μια φωτογραφία ένα αντικείμενο και να το κάνεις να φαίνεται πολύ πιο ωραίο απ’ ότι είναι στην πραγματικότητα. Το ίδιο ισχύει με οτιδήποτε μπορείς να φωτογραφήσεις, από ανθρώπους μέχρι κτήρια. Πολλές φόρες έχω ακούσει ότι οι φωτογραφίες μου από την Βιέννη δημιουργούν στους άλλους την επιθυμία να θέλουν να έρθουν εδώ. Είναι απίστευτο το πόση δύναμη μπορεί να έχει μια φωτογραφία, πόσο μπορεί να σε επηρεάσει, να σε παρακινήσει ή να σε ευαισθητοποιήσει», λέει. 


Έχουν γίνει πολλά πράγματα τα οποία ξεπερνούν κάθε όριο της φαντασίας μου. Ένα από αυτά είναι η συνεργασία μου με τον οίκο μόδας Chanel. Η πρώτη επαφή έγινε όταν επικοινώνησαν μαζί μου πέρσι το καλοκαίρι και μου ζήτησαν να βγάλω φωτογραφίες στην καινούρια τους boutique στην Βιέννη και πρόσφατα βρέθηκα στο Παρίσι να βγάζω φωτογραφίες στην επίδειξη μόδας που διοργάνωσαν στο Grand Palais. Ήταν σαν να έπαιρνα μέρος σε ένα όνειρο που δεν θέλεις να τελειώσει ποτέ. Όσα είδαν τα μάτια μου και όσα έζησα ήταν λες και ήταν βγαλμένα από παραμύθι. Ένας άλλος κόσμος. Διατηρούμε καλές σχέσεις με τον οίκο, όποτε ευελπιστώ ότι θα έχω κι άλλες τέτοιες παρόμοιες ονειρικές ευκαιρίες στο μέλλον», εξηγεί. «Είναι περισσότερες οι ευκαιρίες στο εξωτερικό ή όχι;». «Ειλικρινά, δεν μπορώ να ξέρω. 

Η ζωή του καθενός είναι διαφορετική. Αλλά όπως και να έχει, μια εμπειρία στο εξωτερικό, όσο κι αν αυτή διαρκέσει, είναι μια ιδιαίτερη εμπειρία. Όποτε ναι, θα το πρότεινα, αν και αντιλαμβάνομαι ότι δεν είναι πάντα για όλους εφικτό. Ευκαιρίες υπάρχουν παντού, αλλά πρέπει να το κυνηγήσεις για να τις βρεις, εκτός αν είσαι τόσο τυχερός και σου έρθουν από μόνες τους», υποστηρίζει. «Οφείλω να πω ότι δεν ακούω αρνητικά σχόλια για την Ελλάδα. Απεναντίας, θα έλεγα ότι ισχύει το αντίθετο. Αν κάτι μου λείπει αυτό είναι ο καλός καιρός, τα νησιά και φυσικά τα καλοκαίρια στην Ελλάδα». Τι χρειάζεται ώστε μια ιδέα να γίνει πράξη; «Ανάλογα πάντα με το τι θέλει να κάνει κάνεις και που θέλει να φτάσει. Όπως και να χει, νομίζω ότι χρειάζεται αρχικά πιστή και θέληση και μετά εφόσον έχεις πιστέψει σε αυτό που θέλεις να κάνεις, χρειάζεται αποφασιστικότητα και λίγο έως πολύ τόλμη», λέει. Πέντε πράγματα που πρέπει οπωσδήποτε να κάνει κάποιος στην Βιέννη; Και ένα μικρό μυστικό που δεν έχεις αποκαλύψει; «Η Βιέννη φημίζεται για τα παλάτια και τους κήπους τους, την αρχιτεκτονική της, την όπερα και τα παλιά καφέ της που είναι σαν μουσεία, και την Sacher Torte. 





Συνεπώς όταν κάποιος έρθει για πρώτη φορά εδώ, θα πρέπει να επισκεφτεί όλα όσα προανέφερα και πριν έρθει θα πρέπει να ρίξει μια ματιά στο «Τhe Viennese Girl blog» για να κάνει μια προετοιμασία και μια to do list με τα αξιοθέατα που πρέπει να επισκεφτεί. Όσο για το μυστικό, υπάρχει ένα πιάνο μπαρ, που παρόλο που είναι στο κέντρο, είναι τόσο μικρό και χωμένο που δεν το ξέρει πολύ κόσμος γιατί όταν περνάς από έξω δεν το πιάνει το μάτι σου. Επίσης, δεν έχουν καν σελίδα στο ιντερνετ. Λέγεται Bonbonniere και είναι το παλιότερο μπαρ της Βιέννης. Είναι πολύ μικρό και όλα εκεί μέσα παραμένουν το ίδιο, όπως ήταν το 1930. Ο χρόνος περνά αλλά το πιάνο μπαρ παραμένει το ίδιο». 


Πηγή: www.lifo.gr
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ Δημοσιογράφος. Σπούδασε στο Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Ιστορίας του Πάντειου Πανεπιστήμιου. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

ΓΡΑΨΟΥ ΚΑΙ ΕΣΥ ΣΤΑ ALERTS ΤΟΥ ΣΑΜΙΑΚΟΥ ΒΗΜΑΤΟΣ

Δώστε μας ένα Email σας για να μαθαίνετε πρώτοι τι συμβαίνει

* indicates required