24 Μαρ 2020

ΕΛΜΕ Σάμου – Ανακοίνωση για πανδημία & τηλεκπαίδευση

Με ανακοίνωσή της, η Ένωση Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης Σάμου, αναφέρεται στις πρόσφατες εξελίξεις επικεντρώνοντας στο μείζον ζήτημα της πανδημίας και της τηλεκπαίδευσης. 

Ακολουθεί το κείμενο της ανακοίνωσης.

 "Την κρίση που έχει προκαλέσει η πανδημία του κορωνοϊού θέλουν με κάθε τρόπο να την επωμιστεί ο λαός. Να φορτωθεί πρώτα την έλλειψη υγειονομικής περίθαλψης και τους θανάτους που θα προκύψουν από αυτή. Να φορτωθεί το οικονομικό κόστος και την επιδείνωση των εργασιακών σχέσεων. Να φορτωθεί το κόστος της εκπαίδευσης των παιδιών του, το άγχος και τον φόβο που το σύστημα τους δημιουργεί. Να φορτωθεί, τέλος, και όλη την ευθύνη καταπολέμησης της πανδημίας, γιατί όπως μας λένε τα κυρίαρχα ΜΜΕ προέχει η «ατομική ευθύνη» με τις πραγματικές πολιτικές ευθύνες να εξαφανίζονται από το κάδρο.

Η ανάγκη εγκλεισμού του λαού στα σπίτια του προκύπτει πρώτα και κύρια από τη διάλυση του δημόσιου συστήματος υγείας. Τα τελευταία χρόνια νοσοκομεία έκλεισαν, το προσωπικό μειώθηκε χωρίς να γίνονται οι αναγκαίοι διορισμοί, το δημόσιο σύστημα υγείας λοιδορήθηκε στην προσπάθεια στήριξης του ιδιωτικού τομέα, η πρόσβαση του λαού στην υγεία περιορίστηκε. Δεν προκαλεί καμία έκπληξη ότι οι περίπου 600 κλίνες ΜΕΘ δεν επαρκούν κατά την πανδημία όταν σε κανονικές συνθήκες θα χρειαζόταν τουλάχιστον 2000. Ως αποτέλεσμα τα νοσοκομεία είναι πρακτικά κλειστά για το λαό που καλείται να προμηθευτεί μόνος του τα απαραίτητα μέτρα προστασίας που όμως δεν υπάρχουν στην αγορά και έτσι καταλήγουμε να κατηγορούμαστε για «άσκοπο πανικό». Τα χειροκροτήματα στα μπαλκόνια για τους «ήρωες» γιατρούς και νοσηλευτές από την οικονομική ελίτ που δημιούργησε όλη αυτή την κατάσταση είναι πρόκληση. Δεν είναι τυχαίο ότι από τον αριθμό των κρουσμάτων το μεγαλύτερο ποσοστό είναι άνθρωποι που εργάζονται στα νοσοκομεία. Ταυτόχρονα κραυγαλέα είναι και η έλλειψη τεστ ελέγχου (γίνονται μόνο σε αυτούς που νοσούν σοβαρά) με αποτέλεσμα να μην υπάρχει πλήρης εικόνα για τον αριθμό των κρουσμάτων. Είναι χαρακτηριστικό ότι στο νοσοκομείο Σάμου από τις τέσσερις κλίνες της ΜΕΘ μόνο οι δύο μπορούν να δεχτούν ασθενείς. Ο λαός χρειάζεται δημόσιο, δωρεάν και επαρκώς στελεχωμένο σύστημα υγείας.

Επιπλέον η κυβέρνηση οφείλει να μεριμνήσει για την προστασία προσφύγων και μεταναστών από την επιδημία. Μέτρα όπως «καθαρισμός με αντισηπτικά στα χερούλια και στα κοντέινερ» ή «να γίνεται μια φορά η διανομή συνολικού φαγητού» ή «ότι απαγορεύεται η συνάθροιση άνω των 10 ατόμων» είναι σκέτη κοροϊδία, αφού χιλιάδες πρόσφυγες και μετανάστες ζουν σε σκηνές, σε παραπήγματα, δίχως στοιχειώδη μέσα υγιεινής, δίχως ζεστό νερό.

Στα πλαίσια των μέτρων του περιορισμού της πανδημίας το Υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε το κλείσιμο των σχολείων για (έως τώρα) 4 ½ εβδομάδες ενώ ως αντιστάθμισμα ξεκίνησε τη διενέργεια τηλεκπαιδεύσεων, αρχικά για τα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα της Γ Λυκείου, αλλά ήδη για τους μαθητές όλων των βαθμίδων και όλα τα μαθήματα. Σχετικά με τις τηλεκπαιδεύσεις:

Ø Η πρώτη ενέργεια που θα έπρεπε να κάνει το Υπουργείο είναι η μείωση της ύλης όλων των μαθημάτων. Κατά παραδοχή ακόμα και του Υπουργείου, η εξ αποστάσεως διδασκαλία «δεν αποσκοπεί στο να υποκαταστήσει τη δια ζώσης εκπαίδευση, ούτε να καλύψει τη διδακτέα ύλη». Και όπως αντιλαμβάνονται όλοι δεν έχει κάτι ουσιαστικό να προσφέρει χωρίς τη δια ζώσης διδασκαλία.

Ø Η οποιαδήποτε κουβέντα για «αναπλήρωση ύλης» είναι υποκριτική. Είναι αδύνατον να συμπτυχθεί ο χρόνος της διδασκαλίας με τα αντικείμενα διδασκαλίας να έχουν την ίδια έκταση. Οι μαθητές δεν μπορούν να μάθουν σε ένα μήνα αυτά που κανονικά θα μάθαιναν σε δύο.

Ø Η ματαίωση των προαγωγικών και απολυτήριων εξετάσεων είναι ο μόνος ουσιαστικός τρόπος να κερδηθεί χρόνος για τη διδασκαλία των μαθημάτων.

Ø Δεν διαθέτουν όλοι οι μαθητές πρόσβαση σε υπολογιστή και διαδίκτυο από το σπίτι, ούτε φυσικά και όλοι οι εκπαιδευτικοί. Ο τρόπος που εφαρμόζεται η τηλεκπαίδευση αποκλείει τους οικονομικά ασθενέστερους και εντείνει τις κοινωνικές ανισότητες.

Ø Το κόστος απόκτησης του απαραίτητου εξοπλισμού και των τηλεφωνικών συνδέσεων επιβαρύνει τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς, ως εκ τούτου η παρούσα τηλεκπαίδευση αποτελεί ένα ευθύ χτύπημα στο δημόσιο και δωρεάν σχολείο.

Ø Η υποτιθέμενα «εθελοντική» τηλεκπαίδευση μόνο εθελοντική δεν είναι. Οι συνάδελφοι δέχονται ορυμαγδό από e-mail, τηλεφωνήματα αλλά και την καθεστωτική προπαγάνδα από τα εγκάθετα ΜΜΕ περί «τεμπέληδων» εκπαιδευτικών.

Ø Η τηλεκπαίδευση δεν είναι μια νέα ιδέα. Με αυτή είχαν προσπαθήσει να καλύψουν κενά σε απομακρυσμένα σχολεία και σε καμιά περίπτωση δεν πρέπει να αποτελέσει προηγούμενο. Η τηλεκπαίδευση στρώνει το δρόμο για πλατφόρμες αξιολόγησης και για εκπαίδευση χωρίς διορισμούς, με «τηλεκαθηγητές» των 2-3 νησιών (κατ’ επέκταση των 2-3 σχολείων).

Ø Όλο το βάρος της τηλεκπαίδευσης φορτώνεται σε εκπαιδευτικούς και γονείς. Οι εκπαιδευτικοί πρέπει να δημιουργήσουν εικονικές τάξεις, να συγγράψουν υλικό διδασκαλίας, να το αναρτήσουν, να υπερπηδήσουν όλα τα εμπόδια των προβληματικών πλατφόρμων, να γίνουν εξπέρ στις νέες τεχνολογίες εν μία νυκτί. Οι γονείς από την άλλη αναλαμβάνουν την επιστασία της εκπαίδευσης των παιδιών στο σπίτι γιατί ποιος μαθητής δημοτικού ή γυμνασίου έχει τον απαραίτητο αυτοέλεγχο να διαχειριστεί όλες αυτές τις πλατφόρμες; Προετοιμάζονται οι «ήρωες» της εκπαίδευσης πέρα από αυτούς της υγείας. Φανταζόμαστε θα αποδοθεί και σε αυτούς χειροκρότημα από τα μπαλκόνια.

Ø Τα λιβανίσματα στον γίγαντα των τηλεπικοινωνιών που προσφέρει «δωρεάν» την πλατφόρμα σύγχρονης τηλεκπαίδευσης απευθύνονται σε πολύ αφελείς. Στο άρ. 65 της τελευταίας Π.Ν.Π. (20 Μαρτίου) ήδη νομοθετήθηκε η δυνατότητα «συμβάσεων με απευθείας ανάθεση». Θα μας κοστίσει πολύ το «δωρεάν».

Το πρόβλημα της πανδημίας αξιοποιείται από το σύστημα για να εντείνει το χτύπημα στα εργασιακά δικαιώματα όλου του λαού αλλά και το δικαίωμα των νέων στις σπουδές. Η πρόσφατη κλιμάκωση των μέτρων με την απαγόρευση κυκλοφορίας ενισχύει την καταστολή σε μια προσπάθεια να κρυφθεί η γύμνια του δημόσιου συστήματος υγείας, χωρίς αυτό να ενισχύεται ουσιαστικά, ακόμα και τώρα. Οι εκπαιδευτικοί είμαστε κομμάτι αυτής της κοινωνίας που δοκιμάζεται. Θα σταθούμε δίπλα στις μαθήτριες και στους μαθητές μας στις δύσκολες αυτές στιγμές. Θα τους στηρίξουμε μαζί με τους γονείς τους και θα είμαστε σε επαφή μαζί τους για να τους βοηθήσουμε. Το κάναμε παλιότερα, το κάνουμε πάντα και θα γίνει και τώρα. Μόνο με αλληλεγγύη μπορούν οι κοινωνίες να προχωρούν ενάντια σε φυσικούς κινδύνους αλλά και σε αυτούς που τις επιβουλεύονται.

Δεν θα κοροϊδέψουμε όμως τη κοινωνία. Δεν θα παίξουμε το παιχνίδι της «κανονικότητας» της κυβέρνησης που από τη μια η εκπαίδευση έχει σταματήσει αλλά από την άλλη η εκπαίδευση συνεχίζεται. Καμία νομιμοποίηση στη διάλυση της δημόσιας δωρεάν παιδείας, στην ένταση των κοινωνικών ανισοτήτων.

Ø Άμεσες μαζικές μόνιμες προσλήψεις στην υγεία.

Ø Ανοιχτά και δωρεάν τα νοσοκομεία για όλους που έχουν ανάγκη, ανεξάρτητα οικονομικής κατάστασης, χρώματος, εθνικότητας, ασφάλισης.

Ø Δωρεάν σε όλο το λαό όλο το απαραίτητο υλικό προστασίας – δωρεάν όλες οι απαραίτητες εξετάσεις και θεραπείες.

Ø Όχι στη νομιμοποίηση της λεγόμενης «τηλεκπαίδευσης», όχι στη νομιμοποίηση της αδιοριστίας και του ανταγωνισμού.

Ø Μείωση της ύλης σε όλες τις βαθμίδες και καμία παράταση της σχολικής χρονιάς – ματαίωση προαγωγικών και απολυτήριων εξετάσεων.

Ø Να σταματήσει η υποκριτική κουβέντα για την υποτιθέμενη «αναπλήρωση ύλης» – καμία αναπλήρωση ύλης δεν μπορεί να γίνει.

Ø Κανένας εκπαιδευτικός – κανένας μαθητής στα σχολεία όσο διαρκεί η πανδημία."




Δεν υπάρχουν σχόλια:

ΓΡΑΨΟΥ ΚΑΙ ΕΣΥ ΣΤΑ ALERTS ΤΟΥ ΣΑΜΙΑΚΟΥ ΒΗΜΑΤΟΣ

Δώστε μας ένα Email σας για να μαθαίνετε πρώτοι τι συμβαίνει

* indicates required